DOLAR %
EURO %
ALTIN
BITCOIN %
İstanbul
13°

AÇIK

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
sponsor reklam
Üsküdar-Samandıra Metro Hattı’ndaki kazayla ilgili rapor tamamlandı: “Kaza tren kaynaklı değil”
  • Antep Haber Gazetesi
  • Genel
  • Üsküdar-Samandıra Metro Hattı’ndaki kazayla ilgili rapor tamamlandı: “Kaza tren kaynaklı değil”
33 okunma

Üsküdar-Samandıra Metro Hattı’ndaki kazayla ilgili rapor tamamlandı: “Kaza tren kaynaklı değil”

ABONE OL
7 Ekim 2024 15:14
Üsküdar-Samandıra Metro Hattı’ndaki kazayla ilgili rapor tamamlandı: “Kaza tren kaynaklı değil”
0

BEĞENDİM

ABONE OL

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) iştirak şirketi Metro İstanbul 22 Nisan’da önce “teknik arıza” olarak açıkladığı, ardından “zorunlu bakım çalışması” şeklinde nitelendirdiği, sonrasında ise “işletme saatleri dışında eğitim amaçlı kullanılan yolcusuz iki trenin teması”ndan kaynaklandığını bildirdiği tren kazasıyla ilgili rapor hazırladı.

“M5 Metro Hattı, Tren-05 ve Tren-23 kaza-hasar raporu” başlığıyla hazırlanan raporda, kazanın kronolojisi, trenlerin kurtarma operasyonu kronolojisi, kazaya ait dataların incelenmesi, trenlerdeki hasarın tespiti, bakım kayıtları ve sonuç bölümü yer aldı.

Raporda, pazarı pazartesiye bağlayan gece saat 02.00’de M5 hattı Fıstıkağacı Hat-2 peron bölgesinde, kısıtlı manuel kontrol modu olan RM modda duran Tren-05’e, Üsküdar’dan tam otomatik gözetimsiz tren işletmesi modu olan UTO modda gönderilen Tren-23’ün teması sonucunda kaza olayının yaşandığı belirtildi.

REKLAM

Kazalı trenlerin kurtarma operasyonunun, 22 Nisan’da saat 02.03’te başladığı ve 25 Nisan’da saat 05.30’da atölye yollarına parklandırılarak sonlandırıldığına değinilen raporda, “Bu süreç zarfında 2 trende hasarlanan 2 otomatik ve 10 yarı otomatik kuplör, kaza alanında sıkışan bölgelerden çıkarılarak montajı yapılmıştır. Bu sayede kuplör bölgeleri sağlamlaştırılarak kazalı trenler manevraya uygun hale getirilmiş, trenler ölü manevra yapılarak atölye yollarına parklandırılmıştır.” ifadeleri kullanıldı.

Kazanın kronolojisinin anlatıldığı raporda, Tren-05’in saat 01.37’de Fıstıkağacı’ndan Bağlarbaşı yönüne doğru hareket ederek Bağlarbaşı İstasyonu’nda durduğu, bu sırada kabin değişimi, resetleme yapıldığı, sonrasında trenin modunun değiştirilerek, Fıstıkağacı yönüne doğru hareket ettiği belirtildi.

Makinist tarafından trenin, acil durum modu olan EM moddan, kısıtlı manuel kontrol modu olan RM moduna geçiş yapıldığı kaydedilen raporda, “Üsküdar yönünden Fıstıkağacı yönüne doğru giden Tren-23, Fıstıkağacı peronda bekleyen Tren-05 ile temas ederek, yaklaşık 19,5 metre Çekmeköy yönüne doğru sürüklüyor.” ifadelerine yer verildi.

Kaza sonucunda trenlerde oluşan hasardan bahsedilen raporda, “Tren-05’te ve Tren-23’te genel olarak tüm araçlar arası kuplör, cer motor bağlantı kutuları, tırmanma önleyiciler, araçlar arası bağlantı kabloları, körük bölgeleri, araç kapıları, çarpışma tarafındaki otomatik kuplörler, alt ekipmanlar hasar almıştır.” denildi.

REKLAM“SİNYAL SİSTEMİ VE OPERASYONEL KAYITLARIN DA İNCELENMESİ GEREKİYOR”

Raporun sonuç bölümünde ise şunlar kaydedildi:

“Yaşanan tren-tren temas olayında herhangi bir can kaybı veya yaralanma olayı gerçekleşmemiştir. Tren kurtarma operasyonu yaklaşık 30 atölye personelinin, vardiyalar halinde 74 saatlik mesaisiyle emniyetli bir şekilde tamamlanmıştır. Her iki trenin de dataları incelendiğinde tren kaynaklı kazaya sebebiyet verebilecek herhangi bir arızanın olmadığı görülmüştür. Tren bakım kayıtları yer almaktadır. Herhangi bir bakım eksikliği bulunmamaktadır. Kazaya sebep olabilecek nedenlerin belirlenmesi için sinyal sistemi ve operasyonel kayıtların da incelenmesi gerekmektedir. Trenlerin detaylı hasar durumu ve tamir edilebilirliği, uzman ekiplerce gerekli ölçümler yapılarak değerlendirilmelidir.”

NE OLMUŞTU?

Metro İstanbul, 22 Nisan’da Üsküdar-Samandıra Metro Hattı’nda seferlerin aksamasına ilişkin önce “teknik arıza”, sonrasında “zorunlu bakım çalışması” daha sonra ise “işletme saatleri dışında eğitim amaçlı kullanılan yolcusuz iki trenin teması” şeklinde açıklamalarda bulunmuştu.

REKLAM

Sorun nedeniyle Samandıra ve Üsküdar yönünden gelen yolcular Altunizade İstasyonu’nda trenlerden indirilerek güvenlik görevlileri tarafından karşı yönden gelen trenlere yönlendirilmişti.

Metro istasyonunda yolcu yoğunluğunun oluşmasına sebep olan aksaklık, 72 saat sonra giderilebilmişti.

İBB İNCELEME VE SORUŞTURMA BAŞLATTI

İstanbul Büyükşehir Belediyesi ise tren kazasıyla ilgili inceleme ve soruşturma başlattı. Soruşturma kapsamında, İBB müfettişleri tarafından ilgili daire başkanlığına 16 Mayıs’ta resmi yazı yazıldı. Yazıda, “Müfettişliğimizce yürütülmekte olan inceleme ve soruşturmaya esas teşkil etmek üzere M5 Üsküdar-Samadıra Metro Hattı Fıstıkağacı İstasyonu bölgesinde 21 Nisan’ı 22 Nisan’a bağlayan gece kaza yapan yolcusuz iki trene ilişkin olarak söz konusu kazanın neden olduğu maddi zararın tespiti yönünde yapılan çalışmaların tamamlanmış olması halinde iş bu çalışmaların, tamamlanmamış olması halinde günümüze kadar gerçekleştirilen iş ve işlemlerle çalışmaların hangi yasal gerekçelerle tamamlanmadığının izahının 23 Mayıs 2024 tarihine kadar müfettişliğimize gönderilmesini rica ederim.” ifadeleri yer aldı.

İlgili daire başkanlığı tarafından, 23 Mayıs’ta verilen cevapta, şunlar kaydedildi: “Kaza sonucu hasar gören araçlarla ilgili gerekli ekspertiz, raporlama ve maliyet analizine yönelik çalışmalara başlanmış olup bu doğrultuda gerekli iş ve işlemler sürdürülecektir.”

İBB tarafından 9 Temmuz’da ise M5 Metro Hattı’ndaki Tren-5 ve Tren-23 metro setlerinin hasar tespitinin yapılması için ihale yapılması talep edildi.

YENİ TREN TALEBİNDE BULUNDU

Metro İstanbul tarafından 25 Nisan’da İBB’ye yazılan yazıda, “21 Nisan 2024 gecesi M5 Üsküdar-Samandıra Metro Hattı Fıstıkağacı İstasyonu’nda işletme saatleri dışında makinist eğitim çalışmaları sırasında meydana gelen tren kazası sonucu iki araç ciddi boyutta zarar görerek işletme dışı kalmış olup kaza kök nedeni araştırmaları taraflarca devam etmekte ve hasarların onarımı için başlayan çalışmaların uzun zaman süreceği değerlendirilmektedir. Haddizatında 2025 yılında hizmete girmesi planlanan Sultanbeyli uzatması için dahi yeterli olmayan mevcut araç filosu mezkur kaza nedeniyle 2 adet eksilmiş olup 2025 yılı itibarıyla filodaki tüm araçlarımız sırayla ağır bakıma alınacaktır. Gerek mevcut hattın seferlerinin etkilenmemesi gerekse ilgili yazıda belirtildiği şekilde uzatma hattının ihtiyacına binaen M5 hattı için yeni tren temininin ivedilikle gündeme alınması konusunda gereğini arz ederiz.” denildi.

Haber Kaynak : HABERTURK.COM

“Yayınlanan tüm haber ve diğer içerikler ile ilgili olarak yasal bildirimlerinizi bize iletişim sayfası üzerinden iletiniz. En kısa süre içerisinde bildirimlerinize geri dönüş sağlanılacaktır.”

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
Full HD Film izlededektifkıbrıs escorthukuk forumeryaman escortgüvenilir casino siteleriankara escortDeneme Bonusu Veren Sitelertanıtım yazısıboyacı ustasıeryaman escortdeneme bonusukıbrıs escort bayanboya badanadedicated serveryabancı pornosmm panelsmm panelbahis forumuDeneme bonusu veren sitelergaziantep escortgaziantep escortmersin escortkayseri escortkayseri escortözel güvenlik
mobil cihazlar üzerinden bahis siteleri sevenler için mükemmel bir tercihtir. Yeni üyelerine sunduğu deneme bonusları ile mobil deneyiminizi kazanca çevirebilirsiniz.
deneme bonusu veren siteler kullanıcılara bedava bahis imkanı sağlar. Bu sayede, kullanıcılar siteyi risksiz bir şekilde deneyebilir. Deneme bonusları, sitenin güvenilirliğini test etmek için idealdir.
deneme bonusu
deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler