Yangında arkadaşlarını veya tanıdıklarını kaybeden çocuklar yas sürecini farklı şekillerde deneyimleyebilir. Bazıları içine kapanırken, bazıları korku, kaygı ya da öfke gibi duygusal tepkiler gösterebilir. Küçük yaştaki çocuklar “O geri gelecek mi?” gibi somut sorular sorarken, ergenler daha derin sorgulamalar yapabilir. Aynı travmatik olaya maruz kalan iki çocuktan biri sessizleşirken, diğeri dışa dönük tepkiler verebilir.
OKULA UYUM SÜRECİNDE NELER YAPILMALI?
Prof. Dr. Özen çocukların okula dönerken yaşayabileceği zorlukları en aza indirmek için dikkat edilmesi gerekenleri şöyle özetledi:
-Duyguları Açıkça Konuşmak: Çocukların hissettiklerini paylaşabilmesi için güvenli bir alan oluşturulmalıdır.
-Rutinlere Bağlı Kalmak: Sabah kahvaltıları, okul sonrası etkinlikler gibi alışılmış düzenlerin korunması güven duygusunu pekiştirir.
-Öğretmenlerin Desteği: Öğrencileri gözlemlemek, kayıpları hakkında konuşmak isteyenlere alan tanımak ve süreci baskısız yönetmek önemlidir.
-Arkadaşlık İlişkilerini Desteklemek: Kaybı paylaşmak isteyen çocuklara destekleyici ortam sunulmalı, sosyal ilişkileri güçlendirmek için grup etkinlikleri teşvik edilmelidir.
-Travmayı Normalleştirmek: “Güçlü olmalısın” gibi ifadeler yerine, “Üzgün hissetmen çok normal” gibi destekleyici söylemler kullanılmalıdır.
-Endişe Doğaldır: “Ya bir daha böyle bir şey olursa?” gibi sorular karşısında “Okul ve yaşadığımız çevre daha güvenli hale getirildi, gerekli önlemler alındı” gibi net yanıtlar verilmelidir.
Haber Kaynak : SABAH.COM.TR
“Yayınlanan tüm haber ve diğer içerikler ile ilgili olarak yasal bildirimlerinizi bize iletişim sayfası üzerinden iletiniz. En kısa süre içerisinde bildirimlerinize geri dönüş sağlanılacaktır.”
GÜNDEM
05 Şubat 2025SPOR
05 Şubat 2025GÜNDEM
05 Şubat 2025SPOR
05 Şubat 2025SPOR
05 Şubat 2025GÜNDEM
05 Şubat 2025GÜNDEM
05 Şubat 2025